Elon och Elon Ljud & Bild bäst i branschen på medkänsla
Elon får högsta resultat i kategorin hemelektronik i Empati Grand Prix 2021. På den digitala galan presenterades resultatet där över 3000 svenskar varit med och röstat fram handelns mest empatiska företag.
2019 inledde vitvarukedjan Elon och hemelektronikkedjan Elon Ljud & Bild ett samarbete för att tillsammans bli den ledande fackhandelskedjan inom både hemelektronik och vitvaror på marknaden. Nu visar årets
undersökning att de båda kedjorna gemensamt har ett starkt varumärke och är bäst i klassen på att förstå och känna empati.
- Det är oerhört glädjande att se resultaten i undersökningen. Våra handlare runt om i landet gör ett fantastiskt arbete där service prioriteras och kunden alltid står i centrum. Det är såklart med stolthet som man tar del av
resultaten i Empati Grand Prix, säger Martin Torstensson, kedjechef för Elon Ljud & Bild.
Priset Empati Grand Prix arrangeras av Index House tillsammans med kommunikationsbyrån Pool. 3000 kunder betygsätter 63 företags förmåga att visa förståelse och medkänsla. Tävlingen är uppdelad i åtta branscher.
- Det är kul att se att båda kedjorna sticker ut. Jag ser det som en indikation på att samarbetet stärker oss. Trots olika ägarskap och trots att vi är spridda över hela Sverige driver vi kedjorna med samma värdegrund. Det
märker kunden och det är så vi fortsatt kommer att vara starka tillsammans, avslutar Martin.
Läs mer om Empati Grand Prix här:
https://empatigrandprix.se/
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anneli Sjöstedt, VD Electra, mobil 070-525 84 59
Martin Torstensson, kedjechef Elon Ljud & Bild, mobil 073-444 44 44