Electra förstärker varuområdet telekom med en nischad satsning på telekombutiker inom Elon Ljud & Bild konceptet
Marknaden inom hemelektronik fortsätter förflyttningen mot mobilitet och huvudsakligen drivet av produkter inom varuområdet telekom. Nu satsar Electra på att förstärka sin marknadsposition ytterligare genom att bredda kedjekonceptet Elon Ljud & Bild med en satsning på nischade butiker med särskilt fokus på mobiltelefoni. Det nya konceptet skiljer sig från dagens Elon Ljud & Bild-butiker på två områden, sortimentet har ett tydligt fokus på telekom och produkter som surfplattor, hörlurar, högtalare och tillbehör samt att butikerna huvudsakligen kommer finnas i mindre lokaler på högtrafikerade destinationer såsom köpcentrum och centrumlägen.
- Electra har under de senaste åren utvecklat sitt telekomerbjudande för anslutna kedjor. Vi har byggt en digital infrastruktur och ett logistikflöde som försörjer våra butiker både när det gäller hård- och mjukvara. Vi har en utmärkt plattform som fungerar mycket väl mellan leverantörer, operatörer och våra kunder och väljer med denna satsning att fördjupa telekomaffären ytterligare, säger Anneli Sjöstedt, VD för Electra Gruppen.
- Vi ser en stor möjlighet att med konceptet nå ut bredare i större städer och söker nu driftiga entreprenörer som vill starta ny verksamhet eller tillväxt från befintliga telekominriktade butiker på mellanstora orter, säger Christer Palmgren, Retailchef Electra. Vårt mål är att etablera ett tjugotal enheter inom den speciella nischen.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anneli Sjöstedt VD och koncernchef för Electra Gruppen, telefon 0480-584 59, mobil 070-52 584 59
Christer Palmgren, Retailchef Electra Gruppen, telefon 0480-584 99, mobil 0708-147 147