Teknisk administratör

Teknisk administratör

Om tjänsten

Electra-koncernen grundades 1949 och är idag en av Sveriges stora partners inom handel, IT och logistik. Ett av koncernens bolag, Electra Support, arbetar inom administration, kundservice och projektledning. Hit söker vi nu en teknisk administratör.

En del av jobbet som teknisk administratör innebär att du arbetar med digital problemlösning, teknisk administration och projektledning inom området telekom. Du ska hitta rätt lösning för kunden och administrera ärendet i affärssystemen. Vi ser självfallet till att du får all nödvändig utbildning under din anställning. 

Om dig

I rollen som teknisk administratör är de personliga egenskaperna av största vikt. Du kommer att agera samordnare mellan kund, leverantör och säljare vilket ställer stora krav på struktur, stresstålighet och god kommunikationsförmåga. Vi söker dig som har ett kundbemötande i världsklass och alltid levererar det lilla extra. Du har en positiv inställning, är lösningsorienterad och är bekväm med att jobba i många parallella IT-system.

Bakgrund och kvalifikationer

Kompetenskrav:
•    Avslutad gymnasial utbildning
•    Erfarenhet från en kundserviceroll där telefonen har varit ett viktigt arbetsredskap
•    Flytande svenska och engelska i tal och skrift
•    Mycket goda kunskaper i Microsoft Windows och Microsoft Office
•    Hög IT-mognad 

Omfattning och placering

Tjänsten är tillsvidareanställning med en tjänstgöringsgrad på 100 %. Placeringsort är Malmö.

Är du intresserad?

Urval och intervjuer sker löpande. Skicka personligt brev och CV till verksamhetsansvarig Dashmir Osmani på dashmir.osmani@electra.se.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Dashmir Osmani på telefonnummer 010-219 59 90.

Välkommen med din ansökan!