First Line support

First Line support

Om tjänsten

Electra söker resurser till vår First Line support för SMART Butiksdatasystem

SMART Butiksdatasystem (SMART) är ett komplett affärssystem med kassafunktion för detaljhandelsbutiker vilket Electra-koncernen har utvecklat. Våra kunder finns i hela Norden och tillhör oftast en större butikskedja. I SMART så sköter butikerna försäljning i kassor med tillhörande kringutrustning så som kvittoskrivare, skanner och kortterminal.

I vår support jobbar vi med att ge våra kunder hjälp och stöd i SMART. Vi vill att alla våra kunder som kontaktar supporten ska känna sig välkomna med sin fråga och med en förvissning om att man kommer få hjälp.

Vår support är uppdelad i en First Line support och en Second Line support. First Line support har till uppgift att alltid finnas där för att ta emot ett samtal/ärende. First Line support ska även avhjälpa dom ärenden som behöver avhjälpas snabbt. Det kan t ex vara en krånglande kortterminal eller kvittoskrivare. Det skulle även kunna vara frågor där kunden behöver hjälp vid försäljning, retur och betalning där man har en konsument framför sig i butik. Ärenden som behöver undersökas vidare av någon annan i vårt SMART-team innan vi kan avlösa ett problem eller ge ett svar eskaleras till Second Line support.

Vi utbildar dig i SMART-systemet och vi lär upp dig för att du ska kunna svara i supporten och hantera dom ärenden som First Line support förväntas lösa direkt. Dessa ärenden finns definierade och dokumenterade. Vi kommer också se till att du får all kompetens du behöver för att kunna registrera ett ärende som ska eskaleras till Second Line support.

Vår First Line support är öppen helgfri må-fr 09:00 – 19:00, lö 10:00 – 15:00
Vi söker dig som kan tänka dig att jobba kvällar mellan 16-19 ett par dagar i veckan och varannan eller var tredje lördag mellan 10:00 – 15:00.

Placeringsort är Kalmar. 

Om dig

Vill du delta i ett engagerat team med en vilja att ge kunder service av högsta kvalitet? Tycker du om att ha kundkontakt, prata i telefon med kunder samt har en stor service-känsla så passar du för den här rollen.

Vi söker dig som är intresserad av handel, marknadsföring och kommunikation. I supportsammanhang tar vi för givet att du är pedagogisk, serviceinriktad och utåtriktad. Vårt arbetssätt är agilt vilket innebär en flexibel och utvecklande arbetsmiljö. Gillar du dessutom, precis som vi, ordning och reda, bra rutiner och att ha roligt på jobbet så vill vi gärna träffa dig.

Bakgrund och kvalifikationer

Meriterande är

  • Erfarenhet av handel i butik, e-handel eller liknande
  • Erfarenhet arbete i telefonsupport.
  • Tekniskt intresse (datorer, skrivare, nätverk, Windows).

Vi förutsätter att du har god IT-vana och hanterar mail, Microsoft Windows och Microsoft Office utan hinder.

Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett expansivt företag med gott rykte och anseende. Vi drivs av en entreprenörsanda och är måna om vår personal och att ha roligt på jobbet. Självklart har vi kollektivavtal. 

Är du intresserad?

Tjänsterna ska tillsättas snarast, därför sker urval och intervjuer löpande. Skicka personligt brev och cv till Personalansvarig Susanne Fransson på mailadressen susanne.fransson@electra.se. Om du har några frågor om tjänsten så kontaktar du Carin Simonsson på 0480-584 70.

Varmt välkommen med din ansökan!